Wyczerpania składników odżywczych VI: przeciwutleniacze

Antyoksydanty mają kluczowe znaczenie dla zdrowia tarczycy …

Przeciwutleniacze obejmują witaminę C, witaminę E, beta-karoten (prekursor witaminy A) oraz minerały selen i mangan. Substancje te działają jak zamiatacze wolnych rodników, chroniąc nasz organizm przed uszkodzeniami powodowanymi przez reaktywne formy tlenu, które powstają w wyniku reakcji utleniania i uszkadzają nasze komórki. Brak przeciwutleniaczy może powodować uszkodzenie tarczycy z powodu obecności nadtlenku wodoru, gdy jod jest przetwarzany przez tarczycę.

Zalecane dzienne spożycie tej żywności zostało ustalone w celu informowania społeczeństwa o tym, ile składników odżywczych jest potrzebnych, aby zapobiegać chorobom tarczycy. Liczby te zostały jednak ustalone dziesiątki lat temu bez korzyści płynących z bieżących badań i bez odpowiedniego zrozumienia, w jaki sposób odżywianie wpływa na naszą fizjologię. W jakiś sposób te wytyczne stały się naszymi „ideałami” w przyjmowaniu składników odżywczych. Niestety nasze zapotrzebowanie dla większości przeciwutleniaczy jest znacznie wyższe.

Na przykład, witamina C staje się przeciwutleniaczem w dawkach większych niż 600 mg, podczas gdy sugerowane dzienne zapotrzebowanie wynosi tylko 60 mg, czyli jedna dziesiąta tego. Podczas gdy 60 mg zapobiegnie szkorbutowi, nie zapobiegnie szkodliwym działaniom wolnych rodników. Witamina E jest przeciwutleniaczem w dawce 200 mg-400 mg, a selen należy przyjmować w dawce 200 mcg-400 mcg u osób z Hashimoto (gdy dzienna zalecana dawka wynosi 70 mcg).

Witamina A  gdy jest stosowana jako suplement, może być toksyczna w nadmiernych ilościach i powinna być pobierana wyłącznie ze źródeł żywności. Marchew, dynia i słodkie ziemniaki są najbogatszym źródłem beta-karotenu, czyli prekursora witaminy A. Nie zaszkodzą, z wyjątkiem potencjalnego zażółcenia skóry, znanego jako karotenoza. W tym momencie dowiemy się, że mamy wystarczająco dużo witaminy A, ponieważ nasze ciało przestanie przekształcać beta-karoten w witaminę A. Dodatkowa beta-karoten jest przechowywany w naszych komórkach tłuszczowych, aż będzie gotowy do przekształcenia w witaminę A. Żółknięcie skóry jest odwracalne po ograniczeniu przyjmowania pokarmów bogatych w beta-karoten. Żółknięcie skóry występuje częściej u osób z niedoczynnością tarczycy, które mogą mieć zaburzoną zdolność do przekształcania beta-karotenu z powodu braku hormonów tarczycy. Jeśli twoja skóra staje się żółta, jest to oczywiście znak, aby odstawić marchew, dynie i słodkie ziemniaki.