Lek i nerwica w chorobie Hashimoto

Czy zmagacie się z lękiem w chorobie Hashimoto?

 

  • Czy regularnie lub często odczuwasz niepokój lub jesteś zestresowany i przytłoczony?
  • Czy masz napady paniki? Lub czujesz się niezręcznie lub nieprzyjemnie w sytuacjach towarzyskich
  • Czy masz obsesyjne myśli lub zachowania?
  • Czy masz zajęty umysł, który się nie wyłączą, lub negatywne myśli i problemy ze snem?
  • A co ze stresem?

Objawy lękowe są bardzo częste u osób z zaburzeniami tarczycy.

Może czuć duży niepokój i przytłoczenie, ale nie musisz czuć się tak na zawsze.

 

Konwencjonalne podejście do leczenia lęku

Konwencjonalne podejście do leczenia lęku koncentruje się na stosowaniu leków, w tym leków z grupy SSRI (Prozac, Zoloft, Lexapro itp.) oraz leków anksjolitycznych, takich jak benzodiazepiny (Ativan, Xanax itp.)

Istnieje wiele dobrze udokumentowanych skutków ubocznych leków przeciwdepresyjnych i benzodiazepin, począwszy od rzadkich, ale poważnych; myśli / działania samobójcze a nawet śmierć> prócz tego – przyrost masy ciała, dysfunkcje seksualne i uczucie braku kontaktu z rzeczywistością.

Jeśli leki mogą pomóc komuś poczuć się lepiej i przetrwać trudny okres w życiu, a korzyści przeważają nad ryzykiem, to wspaniałe!

 

Niektóre niekonwencjonalne metody leczenia lęku

Ludzie robią różne rzeczy, próbując kontrolować swoje uczucia lęku, strachu, drażliwości, obsesyjnych myśli, frustracji.

Niektórzy ludzie popadają w alkoholizm, by samemu wyleczyć swój niepokój. Jest to szczególnie powszechne w sytuacji społecznego niepokoju. Alkohol może obniżyć nasz naturalny poziom zahamowania i uczynić nas mniej samoświadomymi i bardziej wesołymi. Niestety, może to prowadzić do uzależnienia od alkoholu i nie rozwiązuje podstawowej przyczyny, przez którą jesteśmy zaniepokojeni w pierwszej kolejności.

 

Prawdziwe przyczyny korzeni lęku

Na wielką skalę lęk, podobnie jak większość innych symptomów, których doświadczamy, jest znakiem, że coś jest w nierównowadze w naszym ciele lub naszym życiu.

Niepokój może wynikać z nierównowagi cukru we krwi, nieprawidłowości hormonów tarczycy, ataku autoimmunologicznego na tarczycę, niedoborów składników odżywczych, wrażliwości pokarmowej, a nawet innych przyczyn źródłowych, takich jak toksyny i przewlekłe infekcje.

Jeśli przeżyliśmy traumatyczne przeżycia w naszym życiu, może to predysponować nas do bycia bardziej zaniepokojonymi i nadmiernie czujnymi … Jeśli przeżywamy sytuacje, które są poza naszymi możliwościami radzenia sobie z nimi, możemy również czuć się bardziej zaniepokojeni.

U osób doświadczających lęków neuroprzekaźniki i hormony często nie są w równowadze, szczególnie GABA, kortyzol i serotonina odgrywają tutaj ważną rolę.

 

Podstawowa koncepcja podejścia do lęku

Przeciwdziałanie zaburzeniom równowagi cukru we krwi, reakcje pokarmowe, niedobory i reakcja na stres są częścią podstawowych strategii, które pomagają 60-80% ludzi pokonać lęk! W niektórych przypadkach wystarczy wykonać jedną z poniższych czynności. Aby uzyskać najlepsze wyniki, zalecam uczynienie ich wszystkich częścią naszego codziennego życia!

 

1. Zrównoważ poziom cukru we krwi

Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zmniejszyć swój stan niepokoju, jest zajęcie się poziomem cukru we krwi. Huśtawki cukru we krwi mogą nas wciągnąć na emocjonalne wiry. Po spożyciu pokarmów bogatych w węglowodany, niektórzy ludzie uważają, że ich poziom cukru we krwi wzrasta zbyt szybko.

Prowadzi to do gwałtownego, czasem nadmiernego uwalniania insuliny. Ten wzrost może powodować niski poziom cukru we krwi, co może powodować nieprzyjemne objawy, takie jak lęk, nerwowość, zawroty głowy, zmęczenie i drażliwość – więc należy zrównoważyć poziom cukru we krwi.

Możesz to zrobić, zmniejszając spożycie węglowodanów i zwiększając spożycie białka i tłuszczu. Dieta niskowęglowodanowa lub ketogeniczna (dieta niskowęglowodanowa, w której organizm rozkłada tłuszcze zamiast pozyskiwać paliwo z węglowodanów) może być korzystna dla niektórych osób.

Należy rozpocząć dzień od śniadania, które jest wypełnione dobrymi tłuszczami (np. z awokado lub mleka kokosowego), a także dobrym źródłem białka, ograniczając spożycie cukru, nawet z owoców.

Kolejna ważna informacja – ludzie często pytają o przerywany post i omijanie śniadania. Chociaż może to być fantastyczny sposób dla niektórych osób, aby poczuć się lepiej, schudnąć – może to być absolutny rollercoaster nastrój dla osób z zaburzonym poziomem cukru we krwi.

Jak większość ludzi z Hashimoto i zaburzeniami lękowymi, osoby te mają zaburzenia równowagi cukru we krwi i problemy z nadnerczami, polecam zjeść dobre śniadanie i powstrzymać się od przerywanego postu.

Należy również spożywać częste posiłki i przekąski zawierające białko i tłuszcz, aby zrównoważyć poziom cukru we krwi w ciągu dnia. Dodawanie substancji zawierających tłuszcz, takich jak olej kokosowy do napojów przez cały dzień, może również sprawić, że poczujesz się bardziej spokojny i zebrany w sobie.

Wreszcie suplementy aminokwasowe mogą pomóc w ustabilizowaniu poziomu cukru we krwi, a tym samym zmniejszyć twoje lęki.

 

2. Zmniejsz spożycie kofeiny

Jeśli pijesz kawę, napoje gazowane, zieloną herbatę lub czarną herbatę, usunięcie lub zmniejszenie spożycia kofeiny może być naprawdę pomocne w twoim wypadku. Kofeina jest stymulantem, przez którego możesz czuć się nerwowo i może ona prowadzić do kołatania serca i zwiększonego uczucia niepokoju.

 

Niezależnie od twojego metabolizmu kofeiny, ogólnie, im słabsze są twoje nadnercza i bardziej zbilansowany poziom cukru we krwi, tym bardziej prawdopodobne jest, że doświadczasz niepokoju wywołanego przez spożycie kofeiny. Dzieje się tak dlatego, że kofeina zmusza organizm do produkcji większej ilości glukozy przez wątrobę.

 

Zmniejszenie spożycia kofeiny i picie gorącej wody z cytryną lub herbaty ziołowej może pomóc zmniejszyć stany lękowe. Niektórzy ludzie mogą również potrzebować wyeliminowania czekolady.

Jeśli myślisz o zmniejszeniu spożycia kofeiny, polecam robić to stopniowo, zamiast po prostu zatrzymać picie kawy od razu , ponieważ natychmiastowe zaprzestanie picia kofeiny może wywołać objawy odstawienia, takie jak bóle głowy, zmęczenie, a nawet wymioty.

Zmniejszenie spożycia o około 50% co 1-3 dni jest dobrym tempem dla większości ludzi.

 

3. Reakcje żywnościowe

Najczęstsze reakcje pokarmowe odpowiedzialne za objawy lękowe są spowodowane glutenem, nabiałem, soją, ziarnami (zwłaszcza kukurydzą), cukrem, kofeiną (jak omówiono powyżej) i innymi.

Przeprowadzanie ukierunkowanych testów wrażliwości na żywność lub po prostu próba wyeliminowania podejrzanych pokarmów przez 3 tygodnie może pomóc w wykryciu wyzwalaczy stanów lękowych z żywności.

 

 

4. Zrównoważ poziom selenu dla swojej tarczycy

Nadmiar hormonów tarczycy może wywołać u nas niepokój i rozdrażnienie. Jest to jeden z symptomów, który jest często przypisywany chorobie Gravesa, ale może się również zdarzyć się w chorobie Hashimoto.

We wczesnych stadiach choroby Hashimoto, układ odpornościowy atakuje tarczycę. Przeciwciała tarczycowe są markerem, który informuje nas, że układ odpornościowy niszczy tkankę tarczycy.

Kiedy komórki tarczycy są rozbijane, uwalniają się hormony tarczycy do krwioobiegu. Powoduje to gwałtowny wzrost hormonów tarczycy lub przemijającą nadczynność tarczycy, znaną również jako nadczynność tarczycy. Powstają wtedy również zmiany nastroju, po których następuje początek niedoczynności tarczycy.

Podczas gdy zarówno Hashimoto, jak i stanach lękowyc występuje wiele niedoborów, najbardziej powszechne, które widuje się w obu tych stanach, to niedobory selenu, magnezu i probiotyków. Rozwiązanie tych niedoborów może pomóc zarówno w objawach ze strony samej tarczycy, jak i zmniejszenia lęku!

Jedną z rzeczy, które mogą być niezwykle pomocne przy szybkim zmniejszaniu ataku ze strony tarczycy, jest selen. Jedno z badań wykazało, że w ciągu 3 miesięcy przeciwciała tarczycowe, mogą zmniejszyć się o 50%! u osób które przyjmują selen.

Selen okazuje się być pomocny w zmniejszaniu ataku autoimmunologicznego na tarczycę, a także w zmniejszaniu utraty włosów, może zdziałać wiele w zmniejszaniu lęków u osób z przeciwciałami tarczycy. Polecamy selen w dawce 200-400 mcg na dzień.

Dodatkowo, jeśli TSH jest podwyższony lub stłumiony, być może będziesz musiał zainicjować lub dostosować hormony tarczycy. Idealny poziom TSH dla większości ludzi wynosi między 0,5-2 IU / L, a poziomy zbyt wysokie i zbyt niskie wskazują na brak równowagi poziomów hormonów tarczycy i wiążą się z różnymi objawami, w tym z lękiem.

 

5. Przyjmuj korzystne bakterie

Badania wykazały, że jelito jest odpowiedzialne za wytwarzanie neuroprzekaźników, w tym serotoniny, jednego z neuroprzekaźników, który uważa się za ten który niweluje stany lęku i depresji.
Zdrowe bakterie jelitowe pomagają w produkcji serotoniny, więc przyjmowanie probiotyków lub spożywanie sfermentowanych pokarmów może być pomocne.

Przerost bakterii Streptococcus jest związany z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnym. Ziołowy preparat z berberyną może pomóc w przywróceniu równowagi tej bakterii, a gdy bakterie znikną, często znikają objawy obsesyjne!

 

6. Pilnuj swojego magnezu

Suplementy magnezu w ciągu dnia lub przed snem mogą być również korzystne w kontrolowaniu lęku. Magnez jest szczególnie pomocny, jeśli cierpisz na bezsenność. Niektóre objawy niedoboru magnezu obejmują bóle głowy, bezsenność, zaparcia, lęki i skurcze menstruacyjne.

 

7. Kontroluj stres

Jednym ze sposobów, aby stać się mniej niespokojnym, jest zwiększenie odporności na stres. Możesz zwiększyć swoją odporność, wspierając zdrowie nadnerczy, dwóch maleńkich gruczołów, które wytwarzają nasze hormony stresu, w tym kortyzol.

Jedną z oznak, że twoje nadnercze potrzebują wsparcia, jest to, że jesteś łatwo przytłoczony, zirytowany, zaniepokojony lub zirytowany przez innych.

Jeśli dodatkowy sen nie rozwiązuje problemu lub masz długotrwały problem z lękiem, możesz rozważyć wspieranie nadnerczy za pomocą ziół adaptogennych!

Adaptogen z definicji jest substancją, która może zwiększyć odporność organizmu na różne rodzaje stresu, w tym stres fizyczny i emocjonalny. Aby uznać za adaptogen, zioło musi:

  • Nie może być toksyczny dla w normalnych dawkach.
  • Pomaga ciału radzić sobie ze stresem.
  • Pomaga ciału wrócić do normalności, niezależnie od tego, jak stres wpływa na funkcjonowanie danej osoby.

Adaptogeny obniżają nadreaktywność systemów i zwiększają niedobór w organizmie, i są uważane za pomocne w normalizacji osi podwzgórze-przysadka-nadnercza (HPA).

Przykłady adaptogennych ziół, które mogą zwiększyć zdolność organizmu do wytrzymania stresu, to: ashwagandha, astragalus, grzyb reishi, dang shen, eleuthero, żeń-szeń, jiaogulan, lukrecja, maca, schisandra i spikenard. Zioła te są pomocne w łagodzeniu dysfunkcji nadnerczy w połączeniu z witaminami i minerałami.

Oto kilka dodatkowych strategii, zalecanych w celu zmniejszenia stresu:

  • Staraj się eliminować, upraszczać, delegować, automatyzować codzienne zadania.
  • Bądź bardziej elastyczny. Bruce Lee powiedział kiedyś: „Zauważ, że najtwardsze drzewo jest najłatwiejsze do złamania, podczas gdy bambus lub wierzba przetrwa, pochylając się z wiatrem”.
  • Rób rzeczy, które lubisz.
  • Zadbaj o czystość i czystość przestrzeni. Zaplanuj czas, aby oczyścić dom i nadrobić zaległości, nie tylko wielkie wydarzenia.
  • Masaż, akupunktura, medytacja lub tai chi mogą pomóc ci się zrelaksować.
  • Unikaj wielozadaniowości. Rób jedną rzecz na raz i skup się na niej, zanim przejdziesz do następnego zadania. Zrób małą przerwę między zadaniami.
  • Rozpocznij dziennik, stwórz własną listę, pamiętaj o tym, co sprawia, że ​​czujesz się lepiej i co sprawia, że ​​czujesz się gorzej.

 

9. Neuroprzekaźniki

GABA to nasz naturalnie występujący neuroprzekaźnik, o którym wiadomo, że bierze udział w tworzeniu spokoju, zmniejsza napięcie i zmniejsza lęk.

Benzodiazepiny i leki przeciwlękowe są skierowane na tę drogę i bardzo skutecznie zmniejszają lęk, ale niestety uzależniają i wywołują efekty uboczne! Jest tak, ponieważ podobnie jak wiele leków, mają one wysokie powinowactwo do receptorów w naszym ciele. Mówiąc bardzo prosto działają na receptory tak jak robi to naturalnie GABA.

 

Ludzie, którzy przyjmują GABA, opisują iż odczuwają rozluźnienie mięśni, mają mniej lęków, są mniej drażliwi.